Het college besloot een parkeerverbod volgens art. 75.1.2 (KB 1/12/1975) in te voeren vanaf de hoek van de pare zijde tot aan de 'knip'.
Het decreet van 22.12.2017 over het lokaal bestuur, zoals laatst gewijzigd.
De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij K.B. van 16.3.1968, zoals laatst gewijzigd.
Het decreet van 16.5.2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van verkeerstekens, zoals laatst gewijzigd.
Het Koninklijk Besluit van 01.12.1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg, zoals laatst gewijzigd.
Het Ministerieel Besluit van 11.10.1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald, zoals laatst gewijzigd.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 23.1.2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens, zoals laatst gewijzigd.
De Omzendbrief MOB/2009/01 van 3.4.2009.
Het delegatiebesluit van de raad van 29.6.2009, gewijzigd op 16.12.2013.
In de straat is parkeren aan 2 zijden van de rijbaan toegestaan. Hierdoor ontstaan er moeilijkheden voor de mensen die op of af hun oprit willen rijden aan de onpare zijde.
De te reglementeren openbare weg behoort tot het beheer van de gemeente.
Daarom wordt er een parkeerverbod aan de pare zijde (huisnummers 24,26 en nummer2) voorzien om het op- en afrijden van de opritten te verbeteren. Er zal een parkeerverbod (door middel van gele onderbroken lijnen) worden aangebracht.
ARTIKEL 1: De verkeerslichten
1) Niet van toepassing
ARTIKEL 2: De voorrangsborden, met uitzondering van het verkeersbord B17
1) Niet van toepassing
ARTIKEL 3: De verbodsborden
1) Niet van toepassing
ARTIKEL 4: De gebodsborden
1) Niet van toepassing
ARTIKEL 5: De verkeersborden betreffende het stilstaan en parkeren (inclusief de parkeerautomaten en parkeermeters)
1) Niet van toepassing
ARTIKEL 6: De volgende aanwijzingsborden: F1, F1a, F1b, F3, F3a, F3b, F4a, F4b, F5, F7, F9, F11, F12a, F12b, F13, F15, F17, F18, F19, F91, F97, F99a, F99b, F99c, F101a, F101b, F101c, F103, F105, F107, F109, F111, F113.
1) Deze straat ligt in de bebouwde kom gesignaleerd met de borden F1 aan het begin van de zone en F3 aan het einde van de zone.
ARTIKEL 7: De zonale reglementeringen (inclusief de zones afgebakend met borden F4a en F4b)
1) Deze straat ligt in een zone 30 gesignaleerd met de borden F4a aan het begin van de zone en F4b aan het einde van de zone.
2) Deze straat ligt in een zone waar het verboden te parkeren is voor voertuigen van meer dan 3.5t. Dit wordt gesignaleerd door de borden ZE9a “max 3.5t” aan het begin van de zone en ZE9a/ “max 3.5t” aan het einde van de zone.
ARTIKEL 8: De overlangse markeringen die de rijstroken aanduiden
1) Niet van toepassing.
ARTIKEL 9: De overlangse markeringen die een fietspad aanduiden
1) Niet van toepassing.
ARTIKEL 10: De gele onderbroken streep parkeerverbod
1) Er is een parkeerverbod volgens art. 75.1.2 (KB 1/12/1975) ter hoogte van de “knip” aan de kant van de Carillolei; 6 meter links en 2 meter rechts van de doorgang.
2) Er is een parkeerverbod volgens art. 75.1.2 (KB 1/12/1975) vanaf van de “knip” tot aan de bocht met de F. Scheidlaan aan de kant van de pare huisnummers.
ARTIKEL 11: De brede witte doorlopende streep die de denkbeeldige rand van de rijbaan aanduidt
1) Niet van toepassing
ARTIKEL 12: De dwarsmarkeringen
1) Niet van toepassing
ARTIKEL 13: De voorsorteringspijlen, de markeringen van verkeersgeleiders of verdrijvingvlakken, de markeringen die parkeerplaatsen afbakenen en de voorsorteringstroken voor fietsers
1) Ter hoogte van het huisnummer 1 zijn er 2 parkeervakken in de rijrichting aangebracht volgens art. 77.5 (KB 1/12/1975).
ARTIKEL 14: Oversteekplaatsen voor voetgangers
1) Er is een oversteekplaats voor voetgangers aangeduid volgens art. 76.3 (KB 1/12/1975):
- Aan het kruispunt met de Carillolei
ARTIKEL 15: Oversteekplaatsen voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen
1) Niet van toepassing
ARTIKEL 16: De verhoogde inrichtingen
1) Niet van toepassing
ARTIKEL 17: Diverse
ARTIKEL 18:
Dit reglement wordt ter info overgemaakt aan de Afdeling Beleid Mobiliteit en Verkeersveiligheid van de Vlaamse overheid en aan de lokale politie.