ARTIKEL 5:
1) In de August De Boecklaan het volledig parkeren op de berm of het trottoir te verplichten: in het noordelijke been aan de noordkant en in het zuidelijke been aan de zuidkant. Deze maatregel wordt aangeduid door het plaatsen door de verkeersborden E9f, begin, herhaling en einde reglementering
Het decreet van 22.12.2017 over het lokaal bestuur, zoals laatst gewijzigd.
De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij K.B. van 16.3.1968, zoals laatst gewijzigd.
Het decreet van 16.5.2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van verkeerstekens, zoals laatst gewijzigd.
Het Koninklijk Besluit van 01.12.1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg, zoals laatst gewijzigd.
Het Ministerieel Besluit van 11.10.1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald, zoals laatst gewijzigd.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 23.1.2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens, zoals laatst gewijzigd.
De Omzendbrief MOB/2009/01 van 3.4.2009.
De bevoegdheid tot het vaststellen van de gemeentelijke aanvullende reglementen op de politie van het wegverkeer op het grondgebied van de gemeente Aartselaar is toevertrouwd aan het College van Burgemeester en Schepenen volgens beslissing van gemeenteraad van 16 december 2013.
De te reglementeren openbare weg behoort tot het beheer van de gemeente.
De veiligheid van de weggebruikers en het verkeer in het algemeen dient zo optimaal mogelijk verzekerd te worden.
De verkeerscel Aartselaar verleende gunstig advies ter zake.
Door de beperkte breedte van de rijbaan, is het verboden om een auto volledig op de rijbaan te parkeren.
Er is een chronisch probleem van vrije doorgang door geparkeerde voertuigen.
De breedte van de openbare weg is te gering om voor voetgangers en voertuigen een eigen weggedeelte te voorzien.
Het is aangewezen om de maatregel “éénrichtingsverkeer” in te voeren.
Artikel 1: De verkeerslichten
1) Niet van toepassing
Artikel 2: De voorrangsborden, met uitzondering van het verkeersbord B17
1) Ten gevolge van het verlaten van het woonerf aan het zuidelijke kruispunt met de Peter Benoitlaan, is het verplicht voorrang te verlenen aan het overige verkeer. Dit wordt aangeduid met een bord B1.
2) Aangezien fietsen, bromfietsen klasse A en speedpedelecs het woonerf ook kunnen verlaten aan het noordelijke kruispunt, wordt daar ook een bord B1 (klein model) geplaatst.
Artikel 3: De verbodsborden
1) In de August De Boecklaan geldt de maatregel “éénrichtingsverkeer”, uitgezonderd voor fietsen, bromfietsen klasse A en speedpedelecs, waarbij het verboden is om de straat in te rijden aan het zuidelijke kruispunt met de Peter Benoitlaan. Dit wordt aangeduid met het bord C1 met onderbord M12 aan dit kruispunt.
Artikel 4: De gebodsborden
1) Niet van toepassing
Artikel 5: De verkeersborden betreffende het stilstaan en parkeren (inclusief de parkeerautomaten en parkeermeters)
1) In de August De Boecklaan het volledig parkeren op de berm of het trottoir te verplichten in het westelijke been aan de westkant. Deze maatregel wordt aangeduid door het plaatsen door de verkeersborden E9e, begin, herhaling en einde reglementering
2) In de August De Boecklaan het volledig parkeren op de berm of het trottoir te verplichten: in het noordelijke been aan de noordkant en in het zuidelijke been aan de zuidkant. Deze maatregel wordt aangeduid door het plaatsen door de verkeersborden E9f, begin, herhaling en einde reglementering.
Artikel 6: De volgende aanwijzingsborden: F1, F1a, F1b, F3, F3a, F3b, F4a, F4b, F5, F7, F9, F11, F12a, F12b, F13, F15, F17, F18, F19, F91, F97, F99a, F99b, F99c, F101a, F101b, F101c, F103, F105, F107, F109, F111, F113.
1) Deze straat ligt in de bebouwde kom gesignaleerd met de borden F1 aan het begin van de zone en F3 aan het einde van de zone.
2) Deze straat is een woonerf. Dit wordt aangeduid met het bord F12a bij het inrijden en F12b bij het uitrijden van de straat.
3) Ten gevolge van de maatregel “éénrichtingsverkeer”, is aan het noordelijke kruispunt een bord F19 + M18 geplaatst voor het verkeer dat August De Boecklaan inrijdt.
Artikel 7: De zonale reglementeringen (inclusief de zones afgebakend met borden F4a en F4b)
1) Deze straat ligt in een zone 30 gesignaleerd met de borden F4a aan het begin van de zone en F4b aan het einde van de zone.
2) Deze straat ligt in een zone waar het verboden te parkeren is voor voertuigen van meer dan 3.5t. Dit wordt gesignaleerd door de borden ZE9a “max 3.5t” aan het begin van de zone en ZE9a/ “max 3.5t” aan het einde van de zone.
3) Deze straat ligt in een zone verboden voor alle verkeer, aangeduid met het zonebord C3, uitgezonderd plaatselijk verkeer, fietsen en bromfietsen.
Artikel 8: De overlangse markeringen die de rijstroken aanduiden
1) Niet van toepassing
Artikel 9: De overlangse markeringen die een fietspad aanduiden
1) Niet van toepassing.
Artikel 10: De gele onderbroken streep parkeerverbod
1) Niet van toepassing
Artikel 11: De brede witte doorlopende streep die de denkbeeldige rand van de rijbaan aanduidt
1) Niet van toepassing
Artikel 12: De dwarsmarkeringen
1) Niet van toepassing
Artikel 13: De voorsorteringspijlen, de markeringen van verkeersgeleiders of verdrijvingvlakken, de markeringen die parkeerplaatsen afbakenen en de voorsorteringstroken voor fietsers
1) Niet van toepassing
Artikel 14: Oversteekplaatsen voor voetgangers
1) Niet van toepassing
Artikel 15: Oversteekplaatsen voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen
1) Niet van toepassing
Artikel 16: De verhoogde inrichtingen
Niet van toepassing
Artikel 17: Diverse
Niet van toepassing
Artikel 18:
Dit reglement wordt ter info overgemaakt aan de Afdeling Beleid Mobiliteit en Verkeersveiligheid van de Vlaamse overheid en aan de lokale politie.