ARTIKEL 7:
4) Het is verboden te parkeren in de 2 doodlopende nissen thv de huisnummers 33 tot 39 en van 46 tot 54 aan beide kanten van de straat. Omwille van de slechte zichtbaarheid van borden wordt dit met zoneborden aangegeven. Een zonebord E1 wordt geplaats bij het inrijden van beide nissen en een einde-zonebord bij het uitrijden van beide nissen.
Het decreet van 22.12.2017 over het lokaal bestuur, zoals laatst gewijzigd.
De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij K.B. van 16.3.1968, zoals laatst gewijzigd.
Het decreet van 16.5.2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van verkeerstekens, zoals laatst gewijzigd.
Het Koninklijk Besluit van 01.12.1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg, zoals laatst gewijzigd.
Het Ministerieel Besluit van 11.10.1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald, zoals laatst gewijzigd.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 23.1.2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens, zoals laatst gewijzigd.
De Omzendbrief MOB/2009/01 van 3.4.2009.
De bevoegdheid tot het vaststellen van de gemeentelijke aanvullende reglementen op de politie van het wegverkeer op het grondgebied van de gemeente Aartselaar is toevertrouwd aan het College van Burgemeester en Schepenen volgens beslissing van gemeenteraad van 16 december 2013.
De te reglementeren openbare weg behoort tot het beheer van de gemeente.
De veiligheid van de weggebruikers en het verkeer in het algemeen dient zo optimaal mogelijk verzekerd te worden.
De verkeerscel Aartselaar verleende gunstig advies ter zake.
Er is voldoende ruimte voor het creëren van verschillende parkeerplaatsen voor personen met een handicap.
Er worden parkeerplaatsen voorzien haaks op de rijrichting.
Het in- en uitrijden van deze parkeerplaatsen wordt bemoeilijkt door voertuigen die aan de overzijde van de rijbaan geparkeerd staan.
Het is aangewezen te benadrukken dat de verkeerseilanden langs rechts moeten voorbij gereden worden.
Voertuigen snijden de bocht van 90° ter hoogte van huisnummer 122 af.
Het is aangewezen om de rijbaan in rijstroken te verdelen ter hoogte van de S-bocht aan het kruispunt met de Emiel Hullebroecklaan.
De parkeerplaatsen aan de elektrische laadpaal dienen voorbehouden te worden voor elektrische voertuigen.
Het parkeren in de 2 doodlopende stukken thv de huisnummers 33 tot 39 en van 46 tot 54 zorgt voor problemen.
Artikel 1: De verkeerslichten
1) Niet van toepassing
Artikel 2: De voorrangsborden, met uitzondering van het verkeersbord B17
1) Niet van toepassing
Artikel 3: De verbodsborden
1) Niet van toepassing
Artikel 4: De gebodsborden
1) Het verkeer is verplicht de 2 verkeerseilanden langs rechts voorbij te rijden. Dit wordt aangeduid door het plaatsen van borden D1d in beide rijrichtingen.
Artikel 5: De verkeersborden betreffende het stilstaan en parkeren (inclusief de parkeerautomaten en parkeermeters)
1) In de Jan Blockxlaan ter hoogte van huisnummer 81, 114 en 120 wordt telkens een parkeerplaats voorbehouden voor personen met een handicap, die houder zijn van de speciale kaart bedoeld in artikel 27.4.3 of van het in artikel 27.4.1 hiermee gelijkgesteld document. (beide artikels KB 01/12/1975, algemeen reglement op de politie van het wegverkeer). Deze maatregel wordt aangeduid door het verkeersbord E9a en het onderbord type VIId zoals bedoeld in artikel 70.2.1.3°.van hetzelfde KB. Als aandachtsvestiging mag eveneens een grondschildering worden aangebracht met hetzelfde symbool als hogerop genoemd.
2) Ter hoogte van de laadpaal aan huisnummer 120 worden 2 parkeerplaatsen voorbehouden voor elektrische voertuigen. Deze parkeerplaatsen worden aangeduid met een bord E9a waarbij het pictogram GVIId wordt toegevoegd volgens art. 70.2.1 §3h (KB 01/12/1975). Als aandachtsvestiging mag eveneens een grondschildering worden aangebracht met hetzelfde symbool als hogerop genoemd.
Artikel 6: De volgende aanwijzingsborden: F1, F1a, F1b, F3, F3a, F3b, F4a, F4b, F5, F7, F9, F11, F12a, F12b, F13, F15, F17, F18, F19, F91, F97, F99a, F99b, F99c, F101a, F101b, F101c, F103, F105, F107, F109, F111, F113.
1) Deze straat ligt in de bebouwde kom gesignaleerd met de borden F1 aan het begin van de zone en F3 aan het einde van de zone.
Artikel 7: De zonale reglementeringen (inclusief de zones afgebakend met borden F4a en F4b)
1) Deze straat ligt in een zone 30 gesignaleerd met de borden F4a aan het begin van de zone en F4b aan het einde van de zone.
2) Deze straat ligt in een zone waar het verboden te parkeren is voor voertuigen van meer dan 3.5t. Dit wordt gesignaleerd door de borden ZE9a “max 3.5t” aan het begin van de zone en ZE9a/ “max 3.5t” aan het einde van de zone.
3) Deze straat ligt in een zone verboden voor alle verkeer, aangeduid met het zonebord C3, uitgezonderd plaatselijk verkeer, fietsen en bromfietsen.
4) Het is verboden te parkeren in de 2 doodlopende nissen thv de huisnummers 33 tot 39 en van 46 tot 54 aan beide kanten van de straat. Omwille van de slechte zichtbaarheid van borden wordt dit met zoneborden aangegeven. Een zonebord E1 wordt geplaats bij het inrijden van beide nissen en een einde-zonebord bij het uitrijden van beide nissen.
Artikel 8: De overlangse markeringen die de rijstroken aanduiden
1) In de bocht ter hoogte van huisnummer 112 wordt de rijbaan over een lengte van ongeveer 20 meter in rijstroken verdeeld. Dit wordt aangeduid met een onderbroken witte streep volgens art. 72.3 (KB 01/12/1975).
2) In de S-bocht ter hoogte van het kruispunt met de Emiel Hullebroecklaan wordt de rijbaan over een lengte van ongeveer 30 meter in rijstroken verdeeld. Dit wordt aangeduid met een onderbroken witte streep volgens art. 72.3 (KB 01/12/1975).
Artikel 9: De overlangse markeringen die een fietspad aanduiden
1) Niet van toepassing.
Artikel 10: De gele onderbroken streep parkeerverbod
1) Er geldt een parkeerverbod aangeduid door een onderbroken gele streep zoals bedoeld in art. 75.1.2 (KB 1/12/1975):
- Ter hoogte van de panden met huisnummer 112-114
- Ter hoogte van de panden met huisnummer 120-122-124
- Ter hoogte van de panden met huisnummer 79-81-83
Artikel 11: De brede witte doorlopende streep die de denkbeeldige rand van de rijbaan aanduidt
1) Niet van toepassing
Artikel 12: De dwarsmarkeringen
1) Niet van toepassing
Artikel 13: De voorsorteringspijlen, de markeringen van verkeersgeleiders of verdrijvingvlakken, de markeringen die parkeerplaatsen afbakenen en de voorsorteringstroken voor fietsers
1) Er zijn parkeervakken dwars op de rijrichting aangebracht volgens art. 77.5 (KB 1/12/1975):
a) 7 plaatsen thv huisnummer 50
b) 13 plaatsen thv de huisnummers 120-122-124
c) 9 plaatsen thv de huisnummers 79-81-83
d) 8 plaatsen op het uiteinde van de straat
Artikel 14: Oversteekplaatsen voor voetgangers
1) Er is een oversteekplaats voor voetgangers aangeduid volgens art. 76.3 (KB 1/12/1975):
- Aan het kruispunt met de Koekoekstraat
- Ter hoogte van huisnummer 36
- Ter hoogte van huisnummer 114
Artikel 15: Oversteekplaatsen voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen
Niet van toepassing
Artikel 16: De verhoogde inrichtingen
Niet van toepassing
Artikel 17: Diverse
Niet van toepassing
Artikel 18:
Dit reglement wordt ter info overgemaakt aan de Afdeling Beleid Mobiliteit en Verkeersveiligheid van de Vlaamse overheid en aan de lokale politie.