Het college besloot goedkeuring te hechten aan het aanvullend verkeersreglement voor het creëren van een parkeerplaats voor een personen met een handicap in de Jan Davidlaan thv nr. 29.
Het decreet van 22.12.2017 over het lokaal bestuur, zoals laatst gewijzigd.
De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij K.B. van 16.3.1968, zoals laatst gewijzigd.
Het decreet van 16.5.2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van verkeerstekens, zoals laatst gewijzigd.
Het Koninklijk Besluit van 01.12.1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg, zoals laatst gewijzigd.
Het Ministerieel Besluit van 11.10.1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald, zoals laatst gewijzigd.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 23.1.2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens, zoals laatst gewijzigd.
De Omzendbrief MOB/2009/01 van 3.4.2009.
Het delegatiebesluit van de raad van 29.6.2009, gewijzigd op 16.12.2013.
De te reglementeren openbare weg behoort tot het beheer van de gemeente.
Artikel 1 De verkeerslichten
Niet van toepassing
Artikel 2 De voorrangsborden, met uitzondering van het verkeersbord B17
De Jan Davidlaan is ondergeschikt aan de Kapellestraat. Dit wordt kenbaar gemaakt door het plaatsen van het bord B5 + M10 omwille van het dubbel-richting fietspad in de Kapellestraat.
Artikel 3 De verbodsborden
Op het speelplein is de toegang verboden voor alle verkeer volgens art. 68.3 (KB 1/12/1975). Dit wordt aangeduid met het gecombineerde bord C3.
Artikel 4 De gebodsborden
Niet van toepassing
Artikel 5 De verkeersborden betreffende het stilstaan en parkeren (inclusief de parkeerautomaten en parkeermeters)
§1. Er is en parkeerverbod aan de zijde met de pare huisnummers vanaf het kruispunt met de Jan-Frans Willemslaan tot huisnummer 56. Dit wordt aangeduid met het bord E1 + Xa aan het kruispunt met de Jan-Frans Willemslaan, herhaald met het bord E1 + Xd ter hoogte van huisnummer 46 en beëindigd met het bord E1 + Xb ter hoogte van huisnummer 56.
§2. Er is een parkeerverbod aan de zijde met de onpare huisnummers vanaf het kruispunt met de Kapellestraat tot huisnummer 37. Dit wordt aangeduid met het bord E1 + Xa aan het kruispunt met de Kapellestraat en beëindigd met het bord E1 + Xb ter hoogte van huisnummer 37.
§3. In de Jan Davidlaan aan huisnummer 29 wordt een parkeerplaats voorbehouden voor mensen met een handicap, die houder zijn van de speciale kaart bedoeld in artikel 27.4.3 of van het in artikel 27.4.1 hiermee gelijkgesteld document. (beide artikels KB 01/12/1975, algemeen reglement op de politie van het wegverkeer). Deze maatregel wordt aangeduid door het verkeersbord E9a en het onderbord type VIId zoals bedoeld in artikel 70.2.1.3°.van hetzelfde KB. Bijgevoegd een pijl type Xc (5m). Als aandachtsvestiging mag eveneens een grondschildering worden aangebracht met hetzelfde symbool als hogerop genoemd.
Artikel 6 De volgende aanwijzingsborden: F1, F1a, F1b, F3, F3a, F3b, F4a, F4b, F5, F7, F9, F11, F12a, F12b, F13, F15, F17, F18, F19, F91, F97, F99a, F99b, F99c, F101a, F101b, F101c, F103, F105, F107, F109, F111, F113.
Deze straat ligt in de bebouwde kom gesignaleerd met de borden F1 aan het begin van de zone en F3 aan het einde van de zone.
Artikel 7 De zonale reglementeringen (inclusief de zones afgebakend met borden F4a en F4b)
§1. Deze straat ligt in een zone 30 gesignaleerd met de borden F4a aan het begin van de zone en F4b aan het einde van de zone.
§2. Deze straat ligt in een zone waar het verboden te parkeren is voor voertuigen van meer dan 3.5t. Dit wordt gesignaleerd door de borden ZE9a “max 3.5t” aan het begin van de zone en ZE9a/ “max 3.5t” aan het einde van de zone.
Artikel 8 De overlangse markeringen die de rijstroken aanduiden
De rijbaan wordt in rijstroken opgedeeld aangeduid door een onderbroken witte lijn volgens art. 72.3 (KB 1/12/1975) in de bocht ter hoogte van huisnummer 37 over een lengte van ongeveer 25 meter.
Artikel 9 De overlangse markeringen die een fietspad aanduiden
Niet van toepassing.
Artikel 10 De gele onderbroken streep parkeerverbod
Niet van toepassing
Artikel 11 De brede witte doorlopende streep die de denkbeeldige rand van de rijbaan aanduidt
Niet van toepassing
Artikel 12 De dwarsmarkeringen
Er is een stopstreep, zoals bedoeld in art 76.1 (KB 1/12/1975), aan het kruispunt met de Kapellestraat.
Artikel 13 De voorsorteringspijlen, de markeringen van verkeersgeleiders of verdrijvingvlakken, de markeringen die parkeerplaatsen afbakenen en de voorsorteringstroken voor fietsers
Niet van toepassing
Artikel 14 Oversteekplaatsen voor voetgangers
Er is een oversteekplaats voor voetgangers aangeduid volgens art. 76.3 (KB 1/12/1975):
- Aan het kruispunt met de Jan-Frans Willemslaan.
Artikel 15 Oversteekplaatsen voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen
Niet van toepassing
Artikel 16 De verhoogde inrichtingen
Niet van toepassing
Artikel 17 Diverse
Niet van toepassing.