hecht zijn goedkeuring aan de notulen van zijn vergadering van 22.4.2024.
Decreet lokaal bestuur 22 december 2017, en latere wijzigingen.
De uitnodiging van EthiasCO van 8 april 2024 voor de digitale algemene vergadering op 13 juni 2024 om 10u.
Het aantal aandelen, en dus stemmen, van uw entiteit bedraagt 4.
De agenda van de algemene vergadering ziet er als volgt uit:
1. Verslag van de raad van bestuur over het boekjaar 2023
2. Goedkeuring van de jaarrekeningen afgesloten op 31 december 2023 en bestemming van het
resultaat
3. Kwijting te verlenen aan de bestuurders voor hun mandaat
4. Kwijting te verlenen aan de commissaris voor zijn opdracht
5. Statutaire benoemingen - Client Board
6. Mandaat van commissaris - boekjaren 2026 -2027-2028
De documentatie voor de algemene vergadering zal vanaf 27 mei 2024 beschikbaar zijn op dit digitale platform.
Het feit dat de gemeente aandeelhouder is van EthiasCo.
Artikel 1
Zijn goedkeuring te hechten aan de agenda van de algemene vergadering van de vennoten van EthiasCo dd. 13 juni 2024:
1. Verslag van de raad van bestuur over het boekjaar 2023
2. Goedkeuring van de jaarrekeningen afgesloten op 31 december 2023 en bestemming van het
resultaat
3. Kwijting te verlenen aan de bestuurders voor hun mandaat
4. Kwijting te verlenen aan de commissaris voor zijn opdracht
5. Statutaire benoemingen - Client Board
6. Mandaat van commissaris - boekjaren 2026 -2027-2028
Artikel 2
De vertegenwoordiger van het ocmw die zal deelnemen aan de algemene vergadering van EthiasCo op 13 juni 2024 op te dragen zijn/haar stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de ocmw-raad van heden inzake voormeld artikel 1 van onderhavige beslissing.
Artikel 3
Het vast bureau te gelasten met de uitvoering van voormelde beslissingen en onder meer kennisgeving hiervan te verrichten aan de vennoten van EthiasCo.
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.
Advies van het MAT van 04.03.2024 inzake wijziging aankoopprocedure, dagelijks bestuur, visum financieel directeur en budgethouderschap.
In ocmw-raad van 28 januari 2019 werd het begrip dagelijks bestuur goedgekeurd door de ocmw-raad.
Een soepel beheer vereist dat het vast bureau maximaal van de mogelijkheid gebruik kan maken om zelf de wijze van gunning en de voorwaarden van opdrachten te bepalen. De ocmw-raad kan hiervoor het begrip "dagelijks bestuur" vaststellen en deze verrichtingen delegeren aan het vast bureau.
De definiëring en omschrijving van het begrip “dagelijks bestuur” op maat van onze organisatie de bevoegdheidsverdeling tussen de ocmw-raad en vast bureau duidelijk aflijnt.
Het aangewezen is om het begrip “dagelijks bestuur” aan te passen en hierbij enkele wijzigingen door te voeren voor een vlottere en efficiëntere werking.
De huidige omschrijving van visumplicht te beperkt is en niet volledig in overeenstemming met de regelgeving (Artikel 99 van het Besluit van de Vlaamse Regering van 30 maart 2018 betreffende de beleids- en beheerscyclus van de lokale besturen).
1. de aanstelling van statutaire personeelsleden;
2. de aanstelling van contractuele personeelsleden voor onbepaalde duur;
3. de aanstelling van contractuele personeelsleden voor een periode van één jaar of meer;
4. de verbintenissen waarvan het bedrag hoger is dan vijftigduizend euro;
5. de verbintenissen die een contractuele looptijd hebben van meer dan één jaar en waarvan het jaarlijkse bedrag hoger is dan vijfentwintigduizend euro;
6. de investeringssubsidies waarvan het bedrag hoger is dan tienduizend euro.
In principe zijn alle voorgenomen financiële verbintenissen van de gemeente onderworpen aan een voorafgaand visum van de financieel directeur. Het gaat daarbij niet alleen om overheidsopdrachten, maar ook om aanstellingen van personeel, huurcontracten, aankopen van onroerende goederen, enz. Het is wenselijk bepaalde categorieën van verrichtingen van dagelijks bestuur uit te sluiten van visumverplichting om de goede werking van de gemeente niet in gedrang te brengen. Het is immers organisatorisch niet haalbaar om alle uitgaven te viseren voordat de verbintenis ontstaat.
Artikel 1
Het artikel van zijn beslissing van 28 januari 2019 houdende de vaststelling van het begrip 'dagelijks bestuur' als volgt aan te passen :
De omschrijving van het begrip 'dagelijks bestuur' als volgt vast te stellen :
De uitgaven die behoren tot het dagelijks bestuur te delegeren aan het vast bureau.
Artikel 3
Een voorafgaand visum aan de financieel directeur is verplicht te vragen voor onderstaande uitgaven:
Artikel 4
Bij afwezigheid van de financieel directeur kan de financieel directeur voor het verlenen van het advies en het visum een ander personeelslid aanstellen onder zijn verantwoordelijkheid.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, en latere wijzigingen.
De statuten van IGEAN milieu & veiligheid.
De e-mail d.d. 2 mei 2024 houdende de uitnodiging voor algemene vergadering van IGEAN milieu & veiligheid op 20 juni 2024 om 19u, in de burelen te Wommelgem, Doornaardstraat 60.
De agenda bevat volgende agendapunten:
1. Goedkeuren van het verslag van de raad van bestuur over het boekjaar 2023
2. Goedkeuren van het verslag van de revisor over het boekjaar 2023
3. Goedkeuren van de jaarrekening 2023
4. Kwijting verlenen aan de bestuurders en aan de revisor over het boekjaar 2023
5. Benoemen van de bedrijfsrevisor en het bepalen van de vergoeding
6. Benoemen van leden adviescomités.
Het feit dat het OCMW deelneemt aan de (buitengewone) algemene vergaderingen van IGEAN milieu & veiligheid.
Artikel 1
Goedkeuring te hechten aan de volledige dagorde van de algemene vergadering van IGEAN milieu & veiligheid op 20 juni 2024 evenals van alle daarbij horende documenten.
De agendapunten:
1. Goedkeuren van het verslag van de raad van bestuur over het boekjaar 2023
2. Goedkeuren van het verslag van de revisor over het boekjaar 2023
3. Goedkeuren van de jaarrekening 2023
4. Kwijting verlenen aan de bestuurders en aan de revisor over het boekjaar 2023
5. Benoemen van de bedrijfsrevisor en het bepalen van de vergoeding
6. Benoemen van leden adviescomités.
Artikel 2
Aan de vertegenwoordiger wordt de opdracht gegeven om op de algemene vergadering van 20 juni 2024, overeenkomstig deze beslissing te stemmen evenals op elke andere algemene vergadering die wordt samengeroepen ter behandeling van de agendapunten van deze algemene vergadering.
Artikel 3
Twee uittreksels van onderhavige raadsbeslissing aan IGEAN milieu & veiligheid te bezorgen.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, en latere wijzigingen.
De statuten van IGEAN Dienstverlening.
De e-mail d.d. 2 mei 2024 houdende de uitnodiging voor algemene vergadering van IGEAN Dienstverlening op 20 juni 2024 om 19u in de burelen te Wommelgem, Doornaardstraat 60.
De agenda bevat volgende agendapunten:
1. Goedkeuren van het verslag van de raad van bestuur over het boekjaar 2023
2. Goedkeuren van het verslag van de revisor over het boekjaar 2023
3. Goedkeuren van de jaarrekening 2023
4. Kwijting verlenen aan de bestuurders en aan de revisor over het boekjaar 2023
5. Benoemen van de bedrijfsrevisor en het bepalen van de vergoeding.
Het feit dat het OCMW deelneemt aan de (buitengewone) algemene vergaderingen van IGEAN Dienstverlening.
Artikel 1
Goedkeuring te hechten aan de volledige dagorde van de algemene vergadering van IGEAN Dienstverlening op 20 juni 2024 evenals van alle daarbij horende documenten.
De agendapunten:
1. Goedkeuren van het verslag van de raad van bestuur over het boekjaar 2023
2. Goedkeuren van het verslag van de revisor over het boekjaar 2023
3. Goedkeuren van de jaarrekening 2023
4. Kwijting verlenen aan de bestuurders en aan de revisor over het boekjaar 2023
5. Benoemen van de bedrijfsrevisor en het bepalen van de vergoeding.
Artikel 2
Aan de vertegenwoordiger wordt de opdracht gegeven om op de algemene vergadering van 20 juni 2024, overeenkomstig deze beslissing te stemmen evenals op elke andere algemene vergadering die wordt samengeroepen ter behandeling van de agendapunten van deze algemene vergadering.
Artikel 3
Twee uittreksels van onderhavige raadsbeslissing aan IGEAN Dienstverlening te bezorgen.