Het college keurde volgende wijziging in het aanvullend verkeersreglement voor de Oever goed:
Voorrangsborden worden ingevoerd.
Ter hoogte van de wegversmalling moet het verkeer komende uit de richting van de Reetsesteenweg voorrang verlenen aan het verkeer in de tegenovergestelde richting. Dit wordt aangeduid met het bord B19 en het bord B21 in de tegenovergestelde richting
Het decreet van 22.12.2017 over het lokaal bestuur, zoals laatst gewijzigd.
De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij K.B. van 16.3.1968, zoals laatst gewijzigd.
Het decreet van 16.5.2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van verkeerstekens, zoals laatst gewijzigd.
Het Koninklijk Besluit van 01.12.1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg, zoals laatst gewijzigd.
Het Ministerieel Besluit van 11.10.1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald, zoals laatst gewijzigd.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 23.1.2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens, zoals laatst gewijzigd.
De Omzendbrief MOB/2009/01 van 3.4.2009.
Het delegatiebesluit van de raad van 29.6.2009, gewijzigd op 16.12.2013.
De verkeerscel heeft beslist om de bromfietsen klasse B te verbieden op het fietspad te rijden om de veiligheid van alle zwakke weggebruikers te verhogen.
De Oever is ondergeschikt aan de Reetsesteenweg.
De intergemeentelijke mobiliteitsplannen van de Rupelstreek en Aartselaar van 2001 en de verbredingen verdieping van deze plannen in 2009. De goedkeuring op 29.05.2017 door de gemeenteraad van het mobiliteitsplan van 8 mei 2017,opgemaakt door Sweco Belgium NV, waarin een beperking van het doorgaand vrachtverkeer bepaald wordt.
Er zal een voorrangsregeling worden voorzien ter hoogte van de asymmetrische wegversmalling voortvloeiend uit de wegcode die momenteel onvoldoende gerespecteerd wordt.
De te reglementeren openbare weg behoort tot het beheer van de gemeente.
De veiligheid van de weggebruikers en het verkeer in het algemeen dient zo optimaal mogelijk verzekerd te worden.
De verkeerscel van Aartselaar verstrekte ter zake gunstig advies.
Artikel 1: De verkeerslichten
Niet van toepassing
Artikel 2: De voorrangsborden, met uitzondering van het verkeersbord B17
Artikel 3: De verbodsborden
Er is een snelheidsbeperking tot 50 km/h aangeduid door de borden C43 (50). De borden C43 (50) worden geplaatst voorbij ieder kruispunt in beide richtingen.
Er is een tonnagebeperking. Dit wordt aangeduid met borden C21 (3.5 t) met onderbord “uitgezonderd laden en lossen” aan het kruispunt met de Reetsesteenweg en aan de gemeentegrens met Kontich.
Artikel 4: De gebodsborden
Tussen het kruispunt met de Kleistraat en het kruispunt de Reetsesteenweg is een enkelrichting fietspad aan beide zijden van de straat aangeduid met de borden D7 + onderbord M7 (verboden voor bromfietsen klasse B) geplaatst voorbij ieder kruispunt.
Tussen het kruispunt met de Kleistraat en de gemeentegrens met Kontich is een dubbel richting fietspad aan de kant van de straat met de onpare huisnummer aangeduid met de borden D7 + onderbord M7 (verboden voor bromfietsen klasse B) geplaatst aan het kruispunt met de Kleistraat.
Artikel 5: De verkeersborden betreffende het stilstaan en parkeren (inclusief de parkeerautomaten en parkeermeters)
Niet van toepassing
Artikel 6: De volgende aanwijzingsborden: F1, F1a, F1b, F3, F3a, F3b, F4a, F4b, F5, F7, F9, F11, F12a, F12b, F13, F15, F17, F18, F19, F91, F97, F99a, F99b, F99c, F101a, F101b, F101c, F103, F105, F107, F109, F111, F113.
Niet van toepassing
Artikel 7: De zonale reglementeringen (inclusief de zones afgebakend met borden F4a en F4b)
Deze straat ligt, voor het gedeelte tussen het kruispunt met de Kleistraat en het kruispunt met de Reetsesteenweg in een zone waar het verboden te parkeren is voor voertuigen van meer dan 3.5t. Dit wordt gesignaleerd door de borden ZE9a “max 3.5t” aan het begin van de zone en ZE9a/ “max 3.5t” aan het einde van de zone.
Artikel 8: De overlangse markeringen die de rijstroken aanduiden
De rijbaan is verdeeld in rijstroken door een volle witte lijn volgens art. 72.2 (KB 1/12/1975) 13 meter voor het kruispunt met de Reetsesteenweg.
Artikel 9: De overlangse markeringen die een fietspad aanduiden
Niet van toepassing
Artikel 10: De gele onderbroken streep parkeerverbod
Niet van toepassing
Artikel 11: De brede witte doorlopende streep die de denkbeeldige rand van de rijbaan aanduidt
Niet van toepassing
Artikel 12: De dwarsmarkeringen
Er is een dwarsstreep gevormd door witte driehoeken aangebracht, zoals bedoeld in art 76.2 (KB 1/12/1975), aan de rand van de rijbaan van de Reetsesteenweg.
Artikel 13: De voorsorteringspijlen, de markeringen van verkeersgeleiders of verdrijvingvlakken, de markeringen die parkeerplaatsen afbakenen en de voorsorteringstroken voor fietsers
Niet van toepassing
Artikel 14: Oversteekplaatsen voor voetgangers
Er is een oversteekplaats voor voetgangers aangeduid volgens art. 76.3 (KB 1/12/1975):
- Aan het kruispunt met de Reetsesteenweg
- Aan de 3 oversteken aan het kruispunt met de Kleistraat.
Artikel 15: Oversteekplaatsen voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen
Niet van toepassing
Artikel 16: De verhoogde inrichtingen
Niet van toepassing
Artikel 17: Diverse
Niet van toepassing
Artikel 18: Diverse
Dit reglement wordt ter info overgemaakt aan de Afdeling Beleid Mobiliteit en Verkeersveiligheid van de Vlaamse overheid en aan de lokale politie