Het college besloot goedkeuring te geven voor de aanpassing van de uren van het parkeerverbod voor de wekelijkse markt
Het decreet van 22.12.2017 over het lokaal bestuur, zoals laatst gewijzigd.
De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij K.B. van 16.3.1968, zoals laatst gewijzigd.
Het decreet van 16.5.2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van verkeerstekens, zoals laatst gewijzigd.
Het Koninklijk Besluit van 01.12.1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg, zoals laatst gewijzigd.
Het Ministerieel Besluit van 11.10.1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald, zoals laatst gewijzigd.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 23.1.2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens, zoals laatst gewijzigd.
De Omzendbrief MOB/2009/01 van 3.4.2009.
Het delegatiebesluit van de raad van 29.6.2009, gewijzigd op 16.12.2013.
De intergemeentelijke mobiliteitsplannen van de Rupelstreek en Aartselaar van 2001 en de verbredingen verdieping van deze plannen in 2009. De goedkeuring op 29.05.2017 door de gemeenteraad van het mobiliteitsplan van 8 mei 2017,opgemaakt door Sweco Belgium NV, waarin een beperking van het doorgaand vrachtverkeer bepaald wordt.
Het gedeelte van de Lindelei tussen de Kapellestraat en Adriaan Sanderslei verboden is voor alle verkeer uitgezonderd fietsers en bromfietsers.
De Antoon van Brabantstraat gebruikt wordt als alternatieve route voor de lijnbussen bij manifestaties/evenementen zoals de wekelijkse markt, sportmanifestaties, kermissen, e.a;
Vrachtwagens komende van de supermarkt in de Lindelei problemen hebben om de Antoon van Brabantstraat in te draaien indien er te dicht naar de hoek voertuigen geparkeerd staan.
De te reglementeren openbare weg behoort tot het beheer van de gemeente.
De veiligheid van de weggebruikers en het verkeer in het algemeen moet zo optimaal mogelijk verzekerd te worden.
Tevens is er een gunstig advies van de gemeentelijke verkeerscel.
Artikel 1 De verkeerslichten
Niet van toepassing
Artikel 2 De voorrangsborden, met uitzondering van het verkeersbord B17
Niet van toepassing
Artikel 3 De verbodsborden
Het is verboden om vanuit de Antoon van Brabantstraat rechts de Lindelei in te rijden. Er is een bord C31b + onderbord M12 geplaatst op de hoek van de A. van Brabantstraat richting A. Sanderslei die het verkeer verbiedt af te slaan naar de Lindelei richting Kapellestraat.
Artikel 4 De gebodsborden
Niet van toepassing
Artikel 5 De verkeersborden betreffende het stilstaan en parkeren (inclusief de parkeerautomaten en parkeermeters)
§1. Er is een parkeerverbod aangeduid met het bord E1 + Xa aan de kant van de pare huisnummers over de volledige lengte van de straat.
§2. Op vrijdag van 5 tot 14.30 uur is er een parkeerverbod vanaf 10 meter voorbij het kruispunt met de Lindelei tot 15 meter voor het kruispunt met de Baron van Ertbornstraat aan de kant met de onpare huisnummers. Het begin wordt aangeduid met het bord E1 + Xa + onderbord “Vrijdag van 5 tot 14.30 u” en het einde met een onderbord Xb + onderbord “Vrijdag van 5 tot 14.30 u”.
§3. Bij evenementen op het Laar en/of Kapellestraat is er een parkeerverbod vanaf het kruispunt met de Lindelei tot 15 meter voor het kruispunt met de Baron van Ertbornstraat. Hiervoor worden tijdelijke borden geplaatst. Het begin wordt aangeduid met het bord E1 + Xa en het einde met een onderbord Xb.
Artikel 6 De volgende aanwijzingsborden: F1, F1a, F1b, F3, F3a, F3b, F4a, F4b, F5, F7, F9, F11, F12a, F12b, F13, F15, F17, F18, F19, F91, F97, F99a, F99b, F99c, F101a, F101b, F101c, F103, F105, F107, F109, F111, F113.
Deze straat ligt in de bebouwde kom gesignaleerd met de borden F1 aan het begin van de zone en F3 aan het einde van de zone.
Artikel 7 De zonale reglementeringen (inclusief de zones afgebakend met borden F4a en F4b)
§1. Deze straat ligt in een zone 30 gesignaleerd met de borden F4a aan het begin van de zone en F4b aan het einde van de zone.
§2. Deze straat ligt in een zone waar het verboden te parkeren is voor voertuigen van meer dan 3.5t. Dit wordt gesignaleerd door de borden ZE9a “max 3.5t” aan het begin van de zone en ZE9a/ “max 3.5t” aan het einde van de zone.
Artikel 8 De overlangse markeringen die de rijstroken aanduiden
Niet van toepassing.
Artikel 9 De overlangse markeringen die een fietspad aanduiden
Niet van toepassing.
Artikel 10 De gele onderbroken streep parkeerverbod
Er is een parkeerverbod volgens art. 75.1.2 (KB 1/12/1975):
§1. op 15 meter voor het kruispunt met de Baron van Ertbornstraat aan beide zijden van de rijbaan.
§2. Aan de kant met de onpare huisnummers vanaf de oversteekplaats voor voetgangers over een lengte van 10 meter
Artikel 11 De brede witte doorlopende streep die de denkbeeldige rand van de rijbaan aanduidt
Niet van toepassing
Artikel 12 De dwarsmarkeringen
Niet van toepassing
Artikel 13 De voorsorteringspijlen, de markeringen van verkeersgeleiders of verdrijvingvlakken, de markeringen die parkeerplaatsen afbakenen en de voorsorteringstroken voor fietsers
Niet van toepassing
Artikel 14 Oversteekplaatsen voor voetgangers
Er is een oversteekplaats voor voetgangers aangeduid volgens art. 76.3 (KB 1/12/1975):
- Aan het kruispunt met de Baron van Ertbornstraat
- Aan het kruispunt met de Lindelei
Artikel 15 Oversteekplaatsen voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen
Niet van toepassing
Artikel 16 De verhoogde inrichtingen
Niet van toepassing
Artikel 17 Diverse
Niet van toepassing.
Artikel 18
Dit reglement wordt ter info overgemaakt aan de Afdeling Beleid Mobiliteit en Verkeersveiligheid van de Vlaamse overheid en aan de lokale politie.