Terug
Gepubliceerd op 27/10/2021

Besluit  College van burgemeester en schepenen

ma 18/10/2021 - 13:00

Aanvullend verkeersreglement voor de Emiel Hoetlaan. Wijziging na heraanleg van de Nieuwstraat.

Aanwezig: Sophie De Wit, burgemeester-voorzitter
Mark Vanhecke, Bart Lambrecht, Eddy Vermoesen, Hans Cops, Hilde Heyman, schepenen
Peter van Mechelen, Algemeen directeur

Het college besloot bij het het uitrijden van de straat links af te slaan te verplichten. Dit wordt aangeduid met het bord D1 (gebogen pijl naar links).

Het decreet van 22.12.2017 over het lokaal bestuur, zoals laatst gewijzigd.

De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij K.B. van 16.3.1968, zoals laatst gewijzigd.

Het decreet van 16.5.2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van verkeerstekens, zoals laatst gewijzigd.

Het Koninklijk Besluit van 01.12.1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg, zoals laatst gewijzigd.

Het Ministerieel Besluit van 11.10.1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald, zoals laatst gewijzigd.

Het besluit van de Vlaamse Regering van 23.1.2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens, zoals laatst gewijzigd.

De Omzendbrief MOB/2009/01 van 3.4.2009.

Het delegatiebesluit van de raad van 29.6.2009, gewijzigd op 16.12.2013.

De heraanleg van de voetpaden in de Nieuwstraat.

De te reglementeren openbare weg behoort tot het beheer van de gemeente.

De veiligheid van de weggebruikers en het verkeer moet zo optimaal mogelijk verzekerd te zijn.

Tevens is er een gunstig advies van de gemeentelijke verkeerscel.

Artikel 1  De verkeerslichten

Niet van toepassing


Artikel 2  De voorrangsborden, met uitzondering van het verkeersbord B17

Niet van toepassing


Artikel 3  De verbodsborden

Bij het uitrijden van de straat, is het verplicht om links af te slaan. Dit wordt aangeduid met het bord D1 (gebogen pijl naar links).


Artikel 4  De gebodsborden

Niet van toepassing

 

Artikel 5  De verkeersborden betreffende het stilstaan en parkeren (inclusief de parkeerautomaten en parkeermeters)

Niet van toepassing

 

Artikel 6  De volgende aanwijzingsborden: F1, F1a, F1b, F3, F3a, F3b, F4a, F4b, F5, F7, F9, F11, F12a, F12b, F13, F15, F17, F18, F19, F91, F97, F99a, F99b, F99c, F101a, F101b, F101c, F103, F105, F107, F109, F111, F113.

Deze straat ligt in de bebouwde kom gesignaleerd met de borden F1 aan het begin van de zone en F3 aan het einde van de zone.

 

Artikel 7  De zonale reglementeringen (inclusief de zones afgebakend met borden F4a en F4b)

§1. Deze straat ligt in een zone 30 gesignaleerd met de borden F4a aan het begin van de zone en F4b aan het einde van de zone.

§2.  Deze straat ligt in een zone waar het verboden te parkeren is voor voertuigen van meer dan 3.5t. Dit wordt gesignaleerd door de borden ZE9a “max 3.5t” aan het begin van de zone en ZE9a/ “max 3.5t” aan het einde van de zone.

 

Artikel 8  De overlangse markeringen die de rijstroken aanduiden

Niet van toepassing.

 

Artikel 9  De overlangse markeringen die een fietspad aanduiden

Niet van toepassing.

 

Artikel 10  De gele onderbroken streep parkeerverbod

Niet van toepassing

 

Artikel 11  De brede witte doorlopende streep die de denkbeeldige rand van de rijbaan aanduidt

Niet van toepassing


Artikel 12  De dwarsmarkeringen

Niet van toepassing

 

Artikel 13  De voorsorteringspijlen, de markeringen van verkeersgeleiders of verdrijvingvlakken, de markeringen die parkeerplaatsen afbakenen en de voorsorteringstroken voor fietsers

Ter hoogte van het huisnummer 1 zijn er 4 parkeervakken in de rijrichting aangebracht volgens art. 77.5 (KB 1/12/1975).

 

Artikel 14  Oversteekplaatsen voor voetgangers

Er is een oversteekplaats voor voetgangers aangeduid volgens art. 76.3 (KB 1/12/1975):

- Aan het kruispunt met de Nieuwstraat.

 

Artikel 15  Oversteekplaatsen voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen

Niet van toepassing

 

Artikel 16  De verhoogde inrichtingen

Niet van toepassing

 

Artikel 17  Diverse

Niet van toepassing